About Me

My photo
Fredrikstad, Norway
Born in 1985, Tallinn, Estonia. Graduated from Estonian Academy of Arts, 2009. Lives and works in Norway

Translate

Friday, October 14, 2016

Udused näod

Igapäeva elus on taas palju Norra keelt. Aegajalt mõtlen sega keeles. Kummaline on see, et aju keeldub näiteks numbreid Norra keeles meelde jätmast. Iga kord kui kuskil selliseid andmeid nagu isikukood või mobiili number küsitakse, siis ma suudaks selle koheselt Eesti keeles edastada, aga Norra keeles tuleks see eraldi pähe õppida. Lugesin ka kunagi, miks see nii on. Et numbrite meelde jätmisega tegeleb üks aju osa ja keeltega teine ja kui neid korraga käivitada, siis tekib lühis.

Veelgi huvitavam on aga see, kuidas elukeskkonda vahetades nägude mälu muutub. Meil on ju tekkinud lapsepõlvest saadik ülevaade ja seosed inimestest kellega aegajalt kokku puutume. Ja teatud piirkondades on välja kujunenud märgatavad tunnusjooned. Kui me vahetame keskkonda. Näiteks kolime teise riiki, siis seal on need märgatavad tunnusjooned hoopis teised. Minu piinlikuimad momendid on just sellest valdkonnast, kus ma inimesi segi ajan. On väga palju uusi nägusi keda aju peab uues kohas meelde hakkama jätma. Ilma endale teadvustamata proovin alati mingite kohtade või sündmustega seoseid luua. Mis saab aga siis kui olud muutuvad?

Viimati lastevanemate koosolekul soovisin väga tervitada uusi vanemaid, kelle tütar oli just samasse klassi koos minu omaga tulnud. Olin senimaani puudunud vaid ühelt koosolekult ja võtnud osa kõikvõimalikest ühisüritustest. Enesehinnang laekõrgune sammusin tundmatute nägude juurde ja ulatasin oma tervituskäe. Pereisa võttis selle suure üllatusega vastu. Tema kõrval seisnud abikaasa oli samuti väga üllatunud näoga. Tervituse kõrvale tuletati mulle viisakalt meelde, et nende poeg käib selles klassis juba viis aastat!

Tutvusime just oma tänaval elava Leedu perekonnaga. Külastasime neid ja seejärel nemad meid. Enne kui tuppa astuti, tuletati mulle päris rangelt meelde, et ma võiksin väljaspool külaskäike ka ikka neid tervitada. Olin juba terve nädala sama bussiga sõitnud ja polnud isegi otsa vaadanud, kui mulle eemalt lehvitati.

Viimasel ajal olen tõsiselt kõiki inimesi kartma hakanud, et võibolla olen jälle kellesti mööda vaadanud.

No comments:

Post a Comment